ІНТЕРЕС Є «ЗОЛОТИМ КЛЮЧИКОМ» ДО ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ
Важливий елемент навчання – позитивні емоції. Вони збагачують учня.
Уміння бачити цікаве й дивуватися приносить дітям радість, породжує творчі поривання, розвиває уяву, що особливо важливо на уроках математики. Таке вміння слід виховувати й розвивати в учнів систематично як на уроках, так і в позакласній роботі з математики.
Велика роль на уроках математики належить дидактичним іграм, під час яких вчитель може вносити елементи інновацій педагогічної науки.
Під час гри у дітей виробляється звичка зосереджуватися, самостійно мислити, розвивається увага, прагнення до знань. Захопившись, учні не помічають, що навчаються: пізнають, запам’ятовують нове, орієнтуються у незвичних ситуаціях, поповнюють запас уявлень, понять, розвивають фантазію. Навіть найпасивніші школярі включаються до гри з великим бажанням, докладають зусиль, щоб не підвести партнерів по грі.
Під час гри діти, як правило, дуже уважні, зосереджені і дисципліновані.
Включення до уроку дидактичних ігор та ігрових моментів робить процес навчання цікавим, створює у дітей бадьорий робочий настрій, полегшує подолання труднощів при засвоєнні навчального матеріалу. Різноманітні ігрові дії, за допомогою яких розв’язується та чи інша розумова задача підтримують і посилюють інтерес учнів до навчального предмету. Гра повинна розглядатися як могутній незамінний важіль інтелектуального розвитку дитини.
Дидактична гра відрізняється від звичайної гри тим, що участь у ній є обов’язковою для всіх учнів класу. Її правила, зміст, методика проведення розробляються так, що для учнів, яких не цікавить математика, гра могла стати поштовхом до виникнення стійкого інтересу до математичної науки.
|