Головна » Файли » Математика (позакласні заходи) |
[ Викачати з сервера (1.87 Mb) ] | 20.12.2015, 21:52 |
Математичний КВК (конкурс веселих і кмітливих) Позакласний захід у 10-му класі (І семестр)
Мета: розвивати логічне мислення, кмітливість та винахідливість, інтерес до математики, уміння діяти у нестандартних ситуаціях; заохочувати до опанування додаткової літератури; привчати грамотно висловлювати свої думки; виховувати почуття колективізму, уміння підпорядковувати особисті інтереси інтересам колективу, а також цілеспрямованість, впевненість у собі. План заходу І. Привітання команд (до 5 хвилин): - пояснюють вибір назви команди; - розшифровують зміст емблеми; - обов’язково повинні звучати слова про математику. ІІ. Інтелектуальна розминка. ІІІ. Конкурс малюнків. Використовуючи тільки геометричні фігури та тіла, математичні знаки і цифри, інтерпретувати відому картину Віктора Васнецова «Богатирі» на математичний лад. ІV. Конкурс капітанів. V. Домашнє завдання на тему «Математика – цариця наук» (до 7 хвилин). Обладнання (використовується у процесі проведення гри): аудіоапаратура, 20 аркушів формату А4, 2 маркери (чорні), 2 столи, 2 стільці, 10 яблук, 2 мішечки, 2 мотузки (для зав’язування мішечків), 2 вази для фруктів, 12 склянок (6 із водою), 2 лінійки, 2 олівці, 2 циркулі, 2 гумки, мультимедійний проектор (використовується під час конкурсу малюнків). Для привітання і домашнього завдання команди готують реквізит самостійно.
Хід заходу: 1-й ведучий: Доброго дня, шановні вчителі, учні, всі, хто завітав до нас! 2-й ведучий: Сьогодні ми запрошуємо вас стати свідками боротьби двох команд 10-х класів за звання найкмітливішої у математичному конкурсі веселих і кмітливих. 1-й ведучий: Сьогодні будем, друзі, з вами Царицю всіх наук вітать… Так можем гордо і по праву Ми математику назвать. 2-й ведучий: Логічна, строга, величава, Швидка в польоті, як стріла, Її в віках незгасна слава Завжди немеркнуча була. 1-й ведучий: Тож розум славимо людини, Справу її чарівних рук, Надію, віру і єдину Царицю всіх земних наук. 1-й ведучий: Тим, хто вчить математику… 2-й ведучий: Тим, хто вчить математиці… 1-й ведучий: Тим, хто любить математику… 2-й ведучий: Тим, хто знає математику… 1-й ведучий: Тим, хто ще не знає, що може любити математику… Разом: Цей КВК присвячується! 1-й ведучий: А зараз запрошуємо команди на сцену (під звуки мелодії «Мы начинаем КВН» команди виходять на сцену). 2-й ведучий: Команда 10-А класу. 1-й ведучий: Команда 10-Б класу. 2-й ведучий: Жодне спортивне змагання не обходиться без суддів. А наш КВК – це «інтелектуальний спорт». 1-й ведучий: Представляємо тих, від кого залежатиме визначення переможця сьогоднішнього турніру. 2-й ведучий: (називає першого члена журі). 1-й ведучий: (називає другого члена журі). 2-й ведучий: (називає третього члена журі). 1-й ведучий: Члени журі будуть оголошувати оцінки після кожного номеру конкурсної програми, а також будуть виконувати функції лічильної комісії. 2-й ведучий: Розпочинаємо конкурсну програму математичного КВК. 1-й ведучий: Перший конкурс – привітання команд. Журі оцінюють пояснення командами своєї назви та емблеми, а також слова команд про математику. Максимальна оцінка – 5 балів. 2-й ведучий: Нагадуємо, що на привітання командам відводиться не більше п’яти хвилин. Першою запрошуємо виступити команду 10-А класу. (Привітання команди 10-А класу) 1-й ведучий: А тепер своє привітання демонструє команда 10-Б класу. (Привітання команди 10-Б класу) 2-й ведучий: Команди представили нам свої «візитки». Слово надається журі. (Один із членів журі оголошує оцінки, отримані командами за привітання) 1-й ведучий: Наступний конкурс «Інтелектуальна розминка». Команди відповідають на 10 запитань, відповідь на кожне з них записується на окремому аркуші і демонструється членам журі та глядачам; усно представники команд коментують свою відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал. За оригінальність відповідей журі може додати команді один додатковий бал. Таким чином, максимальна кількість балів за цей конкурс – 11 балів. ІІ. Інтелектуальна розминка (запитання ставить учитель математики): 1. Скільки днів народження у людини, яка дожила до 80 років? (Один) 2. Два плюс два помножити на два – скільки буде? (Шість, бо про дужки мови не було, а перша дія – множення) 3. Чи завжди після 12 йде 13? (Ні: у словнику після слова «дванадцять» йдуть інші слова, а на циферблаті після 12 йде 1) 4. У поштовому відділенні за день прийняли 20 посилок загальною вагою 80,8 кілограми. Скільки важать 10 посилок? (Невідомо, бо посилки, як правило, мають різну вагу) 5. Що спільного у дерева і алгебри? (І там, і там є корені) 6. Скільки землі у ямі 2х2х2 метри? (Яма порожня, у ній немає землі) 7. Який номер у казкового тридев’ятого царства? (27, бо 3х9=27) 8. Три мухи літають у кімнаті. Коли вони будуть в одній площині? (Три мухи завжди знаходяться в одній площині, бо через три точки проходить площина) 9. Скільки буде, якщо півсотні поділити на половину? (100) 10. Назвіть шість математичних дій. (Додавання, віднімання, множення, ділення, степінь, корінь) 2-й ведучий: Команди продемонстрували свою ерудицію. Послухаємо, як журі оцінило кмітливість наших гравців. 1-й ведучий: Конкурс малюнків складається з двох етапів. Спочатку команди повинні відповісти на запитання: Скільки років зображеному на малюнку симпатичному дияволу? За правильну відповідь – 2 бали. 2-й ведучий: Другий етап – демонстрація художніх здібностей самих членів команд. Перед командами було поставлене завдання: Використовуючи тільки геометричні фігури та тіла, математичні знаки і цифри, інтерпретувати відому картину Віктора Васнецова «Богатирі» на математичний лад. Максимальна оцінка – 4 бали. Журі оцінює оригінальність, креативність команд, виявлені при виконанні цього завдання. 1-й ведучий: Першою свій «шедевр» демонструє команда 10-Б класу. (Команда 10-Б класу демонструє свій малюнок і надає пояснення до нього) 2-й ведучий: А тепер послухаємо команду 10-А класу. (Команда 10-А класу демонструє свій малюнок і надає пояснення до нього) 1-й ведучий: Члени журі уважно розглядали і слухали пояснення команд, а тепер оголосять результати обох етапів конкурсу малюнків. (Виступ члена журі) 2-й ведучий: Дякуємо журі за оцінки та переходимо до конкурсу капітанів. (Звучить мелодія пісні «Капитаны КВН») 1-й ведучий: Капітани команд повинні продемонструвати свою ерудицію, виконавши завдання, які оголосить їм учитель математики. Всі завдання практичного змісту, тому капітани мусять продемонструвати свою відповідь. 2-й ведучий: Журі, як завжди, оцінює правильність виконання завдань. За правильну відповідь – 1 бал. Крім того, журі може додати 1 бал за оригінальність. Таким чином, максимальна оцінка у цьому конкурсі – 5 балів. (Капітани виходять на сцену для виконання завдань учителя математики. На сцені стоять два столи,біля них по стільцю, на кожному столі наступні предмети: ваза з п’ятьма яблуками, на дні якої у вигляді салфетки складений мішечок, а під ним мотузочка, лінійка, олівець, циркуль, гумка, у рядок шість склянок – перші три з водою, наступні три без води. Капітан кожної команди підходить до свого столу.) ІV. Конкурс капітанів. Запитання капітанам (запитання ставить учитель математики): 1. Показати, як це може бути: шість ніг, дві спинки, одна голова. (Людина сидить на стільці). 2. Необхідно кинути п’ять яблук ведучому так, щоб він зловив їх усі разом. (Кинути яблука у мішечку) 3. На столі лежать лінійка, олівець, циркуль та гумка. На аркуші паперу необхідно накреслити коло. З чого розпочати? (Необхідно взяти аркуш паперу у ведучого) 4. На столі проти кожного капітана стоять 6 склянок. Три з них порожні. А в 3 налито воду. Завдання: Зробіть так, щоб порожні склянки чергувалися з повними. У руки можна взяти тільки одну склянку. (Із середньої склянки з водою перелити в середню порожню склянку) 1-й ведучий: Для оголошення оцінок конкурсу капітанів надаємо слово журі. (Виступ члена журі) 2-й ведучий: Конкурсна програма добігає до фінішу. Залишилося командам показати своє домашнє завдання. 1-й ведучий: Тема домашнього завдання – «Математика – цариця наук». Максимальна оцінка – 7 балів. Для демонстрації домашнього завдання команди мають не більше семи хвилин кожна. V. Домашнє завдання на тему «Математика – цариця наук» (виступи команд). 2-й ведучий: Команди відзвітувалися про виконання домашнього завдання. Отже, завершився останній конкурс нашого інтелектуального змагання. 1-й ведучий: Щоб підвести підсумки сьогоднішньої гри, членам журі потрібний певний час. А ми поки що повідгадуємо загадки з математичним ухилом. Беруть участь не тільки уболівальники, а й члени команд-учасниць гри. 2-й ведучий: Якою цифрою закінчується добуток всіх натуральних чисел від 1 до 13? (Цифрою 0) 1-й ведучий: У трикутнику відрізали три кути. Скільки кутів залишилося? (Шість кутів) 2-й ведучий: У колесі 10 спиць. Скільки проміжків між спицями? (10 проміжків) 1-й ведучий: Скільки разів трапляється чотирицифрове число, коли лічимо від одного до тисячі? (Один) 2-й ведучий: Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число більше за 2, але менше за 3? (Кому) 1-й ведучий: Скільки граней має незагострений шестигранний олівець? (Вісім) 2-й ведучий: Для оголошення оцінок за домашнє завдання та підсумкового результату сьогоднішнього конкурсу слово надається журі. (Виступ члена журі. Нагородження переможців) Під мелодію фінальної пісні КВК ведучі завершують конкурс. 1-й ведучий: І на завершення хочеться сказати. 2-й ведучий: Нехай у вас радість тільки додається. 1-й ведучий: Печалі і тривоги віднімаються. 2-й ведучий: Знання і достатки множаться. 1-й ведучий: Тепло ваших сердець ділиться. 2-й ведучий: А всі негаразди помножаться на нуль. 1-й ведучий: І все сказане буде коренем нашого існування. Разом: Дякуємо всім! До наступних зустрічей!
Використана література: Безсмертна Л.В. Математика навколо нас. КВК для учнів 11 класу. //Математика після уроків. Тиждень математики /Упорядн. І.С. Маркова. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – С. 105-121. Бегерська А.В. КВК між командами 10 класу //Математика в школах України. – 2009. - № 36. – С. 20-23. Бегерська А.В. Математичний КВК між учнями 11 класу //Математика в школах України. – 2010. - № 3. – С. 32-33. | |
Переглядів: 2300 | Завантажень: 52 | |
Всього коментарів: 0 | |