Головна » Файли » Математика (уроки)

Останній урок 1-го семестру (урок цікавої математики). Математика-6
[ Викачати з сервера (39.5 Kb) ] 15.01.2016, 00:07

Буланова Валентина Миколаївна, учитель математики Зачепилівського ліцею (селище Зачепилівка, Харківська область)

Математика, 6 клас

Математичний турнір «Останній урок першого семестру»

(урок цікавої математики)

Мета: перевірити рівень володіння знаннями, набутими у І семестрі 6-го класу, та вміння застосовувати їх у ході роботи за різнорівневими запитаннями і завданнями;

розвивати кмітливість, вміння нестандартно мислити;

формувати вміння працювати у колективі.

Обладнання: мультимедійний проектор, паперові картки для відповідей на запитання (по 12 для кожної команди, на карточка позначені номери команд та номери запитань), сірники (по 10 для кожної команди).

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель: Налаштуємося на продуктивну роботу на сьогоднішньому уроці.

Олесь їхав до школи на велосипеді. Він обігнав Сашка, Оленку й Тетянку, які йшли пішки, а ще Максима на роликах, Олега на скейті і вчительку Ларису Михайлівну з букетом квітів. Назустріч йому на мотоциклі їхав тато Сергія, а в автомобілі – мама й дідусь Катрусі. Скільки чоловік їхало до школи?

Відповідь: Три: Олесь на велосипеді, Максим на роликах, Олег на скейті.

Вчитель: Це була вправа на уважність. А тепер перед початком основного турніру проведемо розминку.

Запитання для учнів класу:

1. Яку цифру слід викреслити з числа 2761, щоб число, що залишиться, ділилося на дев’ять?

Відповідь: 7.

2. На ставку плавало 6 гусей. Двоє з них пірнуло. Скільки гусей залишилося плавати на ставку?

Відповідь: 6 гусей.

3. Без олівця й паперу поділіть 30 на половину і додайте 10. Укажіть відповідь.

Відповідь: 70 (30:1/2+10=60+10=70)

4. Дід, баба, онучка, Жучка, кішка і мишка витягнули ріпку. Скільки рук тягнуло ріпку із землі?

Відповідь: 6 рук.

5. Олеся за ручку заплатила 1 гривню і ще половину вартості ручки. Скільки коштує ручка?

Відповідь: 2 гривні.

ІІІ. Основна частина уроку (математичні змагання за методикою інтелектуальної гри «Що? Де? Коли?»).

Вчитель об’єднує учнів у декілька команд (по 4-6 учнів, залежно від їх кількості у класі), оголошує правила проведення змагань (колективний пошук відповіді, на розв’язання кожної вправи надається одна хвилина, по закінченні якої представник команди записує відповідь на паперову картку з відповідним номером запитання та передає її вчителю, перемагає команда, яка дала найбільше правильних відповідей).

Запитання гри:

1. На таці лежать вишні, сливи, груші – всього 7. Вишень у три рази більше, ніж груш. Скільки на таці вишень, груш, слив?

Відповідь: Груш – 1, вишень – 3, слив – 3.

2. Сергій і Оленка знайшли 9 грибів. Якщо Сергій віддасть Оленці 1 гриб, то в неї буде їх удвічі більше, ніж у нього. Скільки грибів знайшов кожен із дітей?

Відповідь: Сергій знайшов 4 гриби, а Оленка – 5 грибів.

3. Скільки кубиків розміром 5х5х5 сантиметрів можна покласти до порожнього ящика розміром 60х60х30 сантиметрів?

Відповідь: Один, бо потім ящик уже не буде порожнім.

4. Спробуйте побудувати трикутник з одного сірника, не ламаючи і не розщеплюючи його.

Відповідь: Необхідно сірник покласти на кут столу так, щоб він слугував основою трикутника, а дві інші його сторони будуть утворені столом).

5. (Ще одне запитання із сірниками) Як довести сірниками, що якщо від 8 відняти 5, то нічого не залишиться?

Відповідь: Викласти за допомогою п’яти сірників римське число 8 (VІІІ), а потім прибрати п’ять сірників, - на столі нічого не залишиться.

6. Спробуйте знайти закономірність, за якою складена наступна послідовність чисел: 1  2  3  5  7  11  13  19 … (послідовність демонструється на екрані).

Відповідь: Тут представлена послідовність простих чисел натурального ряду.

7. На які 3 числа діляться без остачі наступні числа: 888, 777, 666, 555, 444, 333, 222, 111 (одиниця, ясна річ, не рахується)? (Числа демонструються на екрані).

Відповідь: Всі названі числа діляться на 3, 37, 111.

8. На скільки одиниць 40 більше від 32? Правильно, на 8. А на скільки одиниць 32 менше від 40? Також на 8. А тепер підрахуйте: на скільки процентів число 40 більше від числа 32? Рівно на 25%. А тепер запитання: На скільки відсотків число 32 менше від числа 40?

Відповідь: На 20%.

9. У даній таблиці (демонструється учням) числа розташовані у відповідності з певною закономірністю. Установіть цю закономірність і назвіть число, яке слід вписати у порожнє місце таблиці.

3

12

6

4

16

8

5

20

 

Відповідь: 10.

ІV. Підсумок уроку.

Використана література:

Лысаков В.Г. 1000 загадок. – Москва: АСТ; Донецк: Сталкер, 2008. – 318 с.

Энциклопедия. 600 задач на сообразительность. (Сост. Н.Л. Вадченко, Н.В. Хаткина). – Донецк: ИКФ «Сталкер», 1995. – 512 с.

Категорія: Математика (уроки) | Додав: Буланови
Переглядів: 1165 | Завантажень: 17 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вітаю Вас, Гість!
Субота, 23.11.2024