Головна » Файли » Математика (уроки) |
[ Викачати з сервера (39.5 Kb) ] | 15.01.2016, 00:07 | |||||||||
Буланова Валентина Миколаївна, учитель математики Зачепилівського ліцею (селище Зачепилівка, Харківська область) Математика, 6 клас Математичний турнір «Останній урок першого семестру» (урок цікавої математики) Мета: перевірити рівень володіння знаннями, набутими у І семестрі 6-го класу, та вміння застосовувати їх у ході роботи за різнорівневими запитаннями і завданнями; розвивати кмітливість, вміння нестандартно мислити; формувати вміння працювати у колективі. Обладнання: мультимедійний проектор, паперові картки для відповідей на запитання (по 12 для кожної команди, на карточка позначені номери команд та номери запитань), сірники (по 10 для кожної команди). Хід уроку: І. Організаційний момент. ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Вчитель: Налаштуємося на продуктивну роботу на сьогоднішньому уроці. Олесь їхав до школи на велосипеді. Він обігнав Сашка, Оленку й Тетянку, які йшли пішки, а ще Максима на роликах, Олега на скейті і вчительку Ларису Михайлівну з букетом квітів. Назустріч йому на мотоциклі їхав тато Сергія, а в автомобілі – мама й дідусь Катрусі. Скільки чоловік їхало до школи? Відповідь: Три: Олесь на велосипеді, Максим на роликах, Олег на скейті. Вчитель: Це була вправа на уважність. А тепер перед початком основного турніру проведемо розминку. Запитання для учнів класу: 1. Яку цифру слід викреслити з числа 2761, щоб число, що залишиться, ділилося на дев’ять? Відповідь: 7. 2. На ставку плавало 6 гусей. Двоє з них пірнуло. Скільки гусей залишилося плавати на ставку? Відповідь: 6 гусей. 3. Без олівця й паперу поділіть 30 на половину і додайте 10. Укажіть відповідь. Відповідь: 70 (30:1/2+10=60+10=70) 4. Дід, баба, онучка, Жучка, кішка і мишка витягнули ріпку. Скільки рук тягнуло ріпку із землі? Відповідь: 6 рук. 5. Олеся за ручку заплатила 1 гривню і ще половину вартості ручки. Скільки коштує ручка? Відповідь: 2 гривні. ІІІ. Основна частина уроку (математичні змагання за методикою інтелектуальної гри «Що? Де? Коли?»). Вчитель об’єднує учнів у декілька команд (по 4-6 учнів, залежно від їх кількості у класі), оголошує правила проведення змагань (колективний пошук відповіді, на розв’язання кожної вправи надається одна хвилина, по закінченні якої представник команди записує відповідь на паперову картку з відповідним номером запитання та передає її вчителю, перемагає команда, яка дала найбільше правильних відповідей). Запитання гри: 1. На таці лежать вишні, сливи, груші – всього 7. Вишень у три рази більше, ніж груш. Скільки на таці вишень, груш, слив? Відповідь: Груш – 1, вишень – 3, слив – 3. 2. Сергій і Оленка знайшли 9 грибів. Якщо Сергій віддасть Оленці 1 гриб, то в неї буде їх удвічі більше, ніж у нього. Скільки грибів знайшов кожен із дітей? Відповідь: Сергій знайшов 4 гриби, а Оленка – 5 грибів. 3. Скільки кубиків розміром 5х5х5 сантиметрів можна покласти до порожнього ящика розміром 60х60х30 сантиметрів? Відповідь: Один, бо потім ящик уже не буде порожнім. 4. Спробуйте побудувати трикутник з одного сірника, не ламаючи і не розщеплюючи його. Відповідь: Необхідно сірник покласти на кут столу так, щоб він слугував основою трикутника, а дві інші його сторони будуть утворені столом). 5. (Ще одне запитання із сірниками) Як довести сірниками, що якщо від 8 відняти 5, то нічого не залишиться? Відповідь: Викласти за допомогою п’яти сірників римське число 8 (VІІІ), а потім прибрати п’ять сірників, - на столі нічого не залишиться. 6. Спробуйте знайти закономірність, за якою складена наступна послідовність чисел: 1 2 3 5 7 11 13 19 … (послідовність демонструється на екрані). Відповідь: Тут представлена послідовність простих чисел натурального ряду. 7. На які 3 числа діляться без остачі наступні числа: 888, 777, 666, 555, 444, 333, 222, 111 (одиниця, ясна річ, не рахується)? (Числа демонструються на екрані). Відповідь: Всі названі числа діляться на 3, 37, 111. 8. На скільки одиниць 40 більше від 32? Правильно, на 8. А на скільки одиниць 32 менше від 40? Також на 8. А тепер підрахуйте: на скільки процентів число 40 більше від числа 32? Рівно на 25%. А тепер запитання: На скільки відсотків число 32 менше від числа 40? Відповідь: На 20%. 9. У даній таблиці (демонструється учням) числа розташовані у відповідності з певною закономірністю. Установіть цю закономірність і назвіть число, яке слід вписати у порожнє місце таблиці.
Відповідь: 10. ІV. Підсумок уроку. Використана література: Лысаков В.Г. 1000 загадок. – Москва: АСТ; Донецк: Сталкер, 2008. – 318 с. Энциклопедия. 600 задач на сообразительность. (Сост. Н.Л. Вадченко, Н.В. Хаткина). – Донецк: ИКФ «Сталкер», 1995. – 512 с. | ||||||||||
Переглядів: 1165 | Завантажень: 17 | |
Всього коментарів: 0 | |