Головна » Файли » Математика (уроки)

Відсоткове відношення двох чисел. 6 клас
[ Викачати з сервера (140.5 Kb) ] 20.12.2015, 21:56

Буланова Валентина Миколаївна, учитель математики Зачепилівського ліцею Зачепилівської районної ради Харківської області

 

Математика, 6 клас

ВІДСОТКОВЕ ВІДНОШЕННЯ ДВОХ ЧИСЕЛ

 

Мета: Узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів щодо відсоткового відношення двох чисел; перевірити набуті знання під час знаходження відсоткового відношення двох чисел та розв’язування задач, що передбачають цю дію; формувати вміння працювати з тестовими завданнями; розвивати логічне мислення учнів; виховувати працелюбство, самостійність, наполегливість у досягненні мети.

Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть:

- знаходити відсоткове відношення двох чисел;

- застосовувати набуті вміння при розв’язуванні задач економічного змісту;

- виконувати тестові завдання.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Обладнання: мультимедійний проектор, картки з тестовими завданнями, рекламні проспекти.

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент

Перевірка готовності учнів до уроку (вітання з учнями, перевірка відсутніх на уроці, підготовка робочих місць учнів, організація уваги учнів).

 

ІІ. Перевірка виконання учнями домашнього завдвння. Розвязання задач демонструються на екрані за допомогою мультимедійного проектора. Учитель звертає увагу учнів на саме розв’язання, бо подібні задачі розглядалися на попередньому уроці.

№ 653 (1)

1)100%=125% (становить нова ціна від старої)

2) 125% -100%=25%

Відповідь: ціна товару підвищилася на 25%.

 

№ 653 (2)

1) 100=80 (%) (становить нова ціна від старої)

2) 100% -80%=20%.

Відповідь: ціна товару знизилася на 20%.

 

№ 658

1) 160*0,1=16 (грн.) – знизили ціну

2) 160 – 16=144 (грн.) – стала коштувати шафа після знижки

3) 144*0,25=36 (грн.) – підвищили ціну

4) 144+36=180 (грн.) – стала коштувати шафа після зміни цін

5) 100=112,5 (%) - становить нова ціна відносно початкової

6) 112,% -100%=12,5%

Відповідь: ціна шафи після змін стала 180 грн. Початкова ціна збільшилася на 12,5%.

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку, а також, що повинні вміти учні за результатами навчання на цьому уроці

Учитель: На цьому уроці ми будемо розв’язувати завдання на знаходження відсоткового відношення двох чисел, а також застосовувати набуті на попередніх уроках знання до розв’язування задач економічного змісту.

 

ІV. Актуалізація опорних знань

А) Фронтальне опитування на повторення понять: відсотки, пропорція, відношення, відсоткове відношення двох чисел.

1. Що називається відсотком?

2. Як знайти відсоток від числа та число за його відсотком?

3. Що таке пропорція?

4. Що називається відношенням двох чисел?

5. Що показує відношення двох чисел?

6. Що таке відсоткове відношення двох чисел?

7. Що показує відсоткове відношення двох чисел?

Б) Усні вправи:

- Знайдіть відношення чисел:

15 до 5;  10 до 30;  7 до 2;  4 до 16; 20 до 5.

- Виразіть у відсотках числа: 0,03; ; 0,37; 1,3; ; 0,0023.

- Знайдіть відсоткове відношення чисел: 4 і 8; 2 і 10.

 

V. Виконання вправ

Учитель: Сьогодні ми будемо розв’язувати задачі взяті із повсякденного життя. Часто доводиться зустрічатися з різними рекламними акціями, які обіцяють знижки. Отже, перевіримо, наскільки реклама відповідає дійсності. Для цього візьмемо будь-який рекламний проспект із подібними пропозиціями. (Учитель демонструє учням декілька рекламних проспектів із знижками)

Задача 1. Стара ціна прального порошку «Tide» 79,9 грн, а нова становить 47,99 грн. На скільки відсотків знизилася ціна прального порошку?

Розв’язання:

1) 47,99:79,9*100≈60 (%)

2) 100% -60% =40%

Задача 2. Нова ціна чохла для планшета становить 99,9 грн, а стара була 149 грн. Визначити, на скільки відсотків зменшилася ціна чохла для планшета.

Розв’язання:

1) 99,9:149*100≈67 (%)

2) 100% -67% =33%

Задача 3. Чохол для телефону до знижки коштував 59,9 грн, а після знижки – 29,9 грн. На скільки відсотків знизилася ціна чохла для телефону?

Розв’язання:

1) 29,9:59,9*100≈50 (%)

2) 100% -50% =50%

Задача 4. Після знижки на 30% ціна спрею від та після укусів комарів стала 13,99 грн. Якою була початкова ціна? (При розв’язанні задачі скористаємося пропорцією)

Розв’язання:

1) 100% -30%=70%

13,99 грн – 70%

х грн. – 100%

х=≈19,99 (грн.)

 

VІ. Самостійна робота

Учні розв’язують завдання, переносять відповіді до спеціального бланку.

Прізвище, імя ______________________

Варіант Перший

Прізвище, імя ______________________

Варіант Другий

1. Знайти відсоткове відношення чисел

3 і 6

А

Б

В

Г

0,5%

2%

5%

50%

 

1. Знайти відсоткове відношення чисел

4 і 20

А

Б

В

Г

0,2%

2%

20%

50%

 

 

2. Як записати 0,74 у вигляді відсотків?

А

Б

В

Г

7,4%

74%

740%

0,74%

 

 

2. Як записати 0,27 у вигляді відсотків?

А

Б

В

Г

27%

2,7%

0,27%

270%

 

 

3. Знайти 20% від числа 40

А

Б

В

Г

2

8

 

 

3. Знайти 25% від числа 20

А

Б

В

Г

5

 

 

4. Як записати 69% у вигляді десяткового дробу?

А

Б

В

Г

0,0069

0,069

0,69

6,9

 

 

4. Як записати 91% у вигляді десяткового дробу

А

Б

В

Г

0,0091

0,091

0,91

9,1

 

 

5. Знайти число, якщо 5% його дорівнює 2

А

Б

В

Г

0,4

2,5

40

20

 

 

5. Знайти число, якщо 10% його дорівнює 12

А

Б

В

Г

1,2

120

0,12

24

 

 

6. Знайти 3% від 140

А

Б

В

Г

4,2

42

420

0,42

 

 

6. Знайти 2% від 380

А

Б

В

Г

0,76

7,6

76

760

 

 

7. 1% від гривні становить…

А

Б

В

Г

1 коп

10 коп

1 грн

10 грн

 

 

7. 10% від гривні становить…

А

Б

В

Г

1 коп

10 коп

1 грн

10 грн

 

 

8. Скільки учнів у класі, якщо 10% усіх становить 3 учні?

А

Б

В

Г

21

24

27

30

 

 

8. Скільки учнів у класі, якщо 25% усіх становить 6?

А

Б

В

Г

18

24

28

30

 

 

9. Скільки відсотків становить число 0,36 від числа 3,6?

А

Б

В

Г

0,1%

1%

10%

0,01%

 

 

9. Скільки відсотків становить число 1,4 від числа 2,8?

А

Б

В

Г

0,05%

0,5%

5%

50%

 

 

10. Товар після знижки на 10% продали за 270 грн. Знайти початкову ціну товару.

А

Б

В

Г

297 грн

300 грн

330 грн

333 грн

 

 

10. Товар після знижки на 10% продали за 340 грн. Знайти початкову ціну товару.

А

Б

В

Г

370 грн

374 грн

394 грн

404 грн

 

 

11. Вкладник поклав до банку 5000 грн під 6% річних. Скільки грошей отримає вкладник через рік?

А

Б

В

Г

5006

5030

5300

8000

 

 

11. Вкладник поклав до банку 7000 грн під 8% річних. Скільки грошей отримає вкладник через рік?

А

Б

В

Г

7056

7560

8560

12600

 

 

12. Початкова ціна товару знизилася на 25%. Скільки відсотків від початкової ціни вона становить?

А

Б

В

Г

25%

75%

100%

125%

 

 

12. Початкова ціна товару знизилася на 15%. Скільки відсотків від початкової ціни вона становить?

А

Б

В

Г

15%

75%

85%

100%

 

По завершенні виконання самостійної роботи учні передають картки з відміченими відповідями учителю, а бланки з перенесеними туди відповідями залишають у себе.

 

VІІ. Перевірка самостійної роботи

За допомогою мультимедійного проектора вчитель демонструє відповіді на екрані, учні визначають правильність виконання роботи за бланками, що у них залишилися.

Учитель просить підняти руки тих учнів, хто виконав правильно всі завдання, потім тих, хто зробив тільки 1 або 2 помилки.

Учитель: На наступному уроці ви дізнаєтеся про оцінку виконаної вами самостійної роботи.

 

Варіант

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

І

Г

Б

В

В

В

А

А

Г

В

А

В

Б

 

ІІ

В

А

В

В

Б

Б

Б

Б

Г

Б

Б

В

 

VІІІ. Домашнє завдання

Повторити основні правила та визначення понять «пропорція», «відсоткове відношення» за пп. 20, 21, розв’язати № 667, № 669 (за підручником). (Інструкція до виконання)

 

ІX. Підведення підсумків уроку

Коментоване виставлення оцінок. Цінування роботи учнів на уроці.

 

Використана література

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика 5-12 класи. – Київ – Ірпінь: Перун, 2005. – 64 с.

Бут А.П. Математика. 6 клас: Зошит для самостійних і контрольних робіт: 3-тє вид., переробл./за ред. Є.П. Неліна. – Х.: ФОП Співак Т.К., 2013. – 112 с.

Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Математика: Підручник для 6 класу. – Х.: Гімназія, 2006. – 304 с.

Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з математики для 6 класу. – Х.: Гімназія, 2006. – 120 с.

Категорія: Математика (уроки) | Додав: Буланови
Переглядів: 3677 | Завантажень: 77 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вітаю Вас, Гість!
Субота, 23.11.2024