Головна » Файли » Математика (уроки) |
[ Викачати з сервера (140.5 Kb) ] | 20.12.2015, 21:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Буланова Валентина Миколаївна, учитель математики Зачепилівського ліцею Зачепилівської районної ради Харківської області
Математика, 6 клас ВІДСОТКОВЕ ВІДНОШЕННЯ ДВОХ ЧИСЕЛ
Мета: Узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів щодо відсоткового відношення двох чисел; перевірити набуті знання під час знаходження відсоткового відношення двох чисел та розв’язування задач, що передбачають цю дію; формувати вміння працювати з тестовими завданнями; розвивати логічне мислення учнів; виховувати працелюбство, самостійність, наполегливість у досягненні мети. Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: - знаходити відсоткове відношення двох чисел; - застосовувати набуті вміння при розв’язуванні задач економічного змісту; - виконувати тестові завдання. Тип уроку: узагальнення і систематизація знань. Обладнання: мультимедійний проектор, картки з тестовими завданнями, рекламні проспекти.
Хід уроку:
І. Організаційний момент Перевірка готовності учнів до уроку (вітання з учнями, перевірка відсутніх на уроці, підготовка робочих місць учнів, організація уваги учнів).
ІІ. Перевірка виконання учнями домашнього завдвння. Розв’язання задач демонструються на екрані за допомогою мультимедійного проектора. Учитель звертає увагу учнів на саме розв’язання, бо подібні задачі розглядалися на попередньому уроці. № 653 (1) 1)100%=125% (становить нова ціна від старої) 2) 125% -100%=25% Відповідь: ціна товару підвищилася на 25%.
№ 653 (2) 1) 100=80 (%) (становить нова ціна від старої) 2) 100% -80%=20%. Відповідь: ціна товару знизилася на 20%.
№ 658 1) 160*0,1=16 (грн.) – знизили ціну 2) 160 – 16=144 (грн.) – стала коштувати шафа після знижки 3) 144*0,25=36 (грн.) – підвищили ціну 4) 144+36=180 (грн.) – стала коштувати шафа після зміни цін 5) 100=112,5 (%) - становить нова ціна відносно початкової 6) 112,% -100%=12,5% Відповідь: ціна шафи після змін стала 180 грн. Початкова ціна збільшилася на 12,5%.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку, а також, що повинні вміти учні за результатами навчання на цьому уроці Учитель: На цьому уроці ми будемо розв’язувати завдання на знаходження відсоткового відношення двох чисел, а також застосовувати набуті на попередніх уроках знання до розв’язування задач економічного змісту.
ІV. Актуалізація опорних знань А) Фронтальне опитування на повторення понять: відсотки, пропорція, відношення, відсоткове відношення двох чисел. 1. Що називається відсотком? 2. Як знайти відсоток від числа та число за його відсотком? 3. Що таке пропорція? 4. Що називається відношенням двох чисел? 5. Що показує відношення двох чисел? 6. Що таке відсоткове відношення двох чисел? 7. Що показує відсоткове відношення двох чисел? Б) Усні вправи: - Знайдіть відношення чисел: 15 до 5; 10 до 30; 7 до 2; 4 до 16; 20 до 5. - Виразіть у відсотках числа: 0,03; ; 0,37; 1,3; ; 0,0023. - Знайдіть відсоткове відношення чисел: 4 і 8; 2 і 10.
V. Виконання вправ Учитель: Сьогодні ми будемо розв’язувати задачі взяті із повсякденного життя. Часто доводиться зустрічатися з різними рекламними акціями, які обіцяють знижки. Отже, перевіримо, наскільки реклама відповідає дійсності. Для цього візьмемо будь-який рекламний проспект із подібними пропозиціями. (Учитель демонструє учням декілька рекламних проспектів із знижками) Задача 1. Стара ціна прального порошку «Tide» 79,9 грн, а нова становить 47,99 грн. На скільки відсотків знизилася ціна прального порошку? Розв’язання: 1) 47,99:79,9*100≈60 (%) 2) 100% -60% =40% Задача 2. Нова ціна чохла для планшета становить 99,9 грн, а стара була 149 грн. Визначити, на скільки відсотків зменшилася ціна чохла для планшета. Розв’язання: 1) 99,9:149*100≈67 (%) 2) 100% -67% =33% Задача 3. Чохол для телефону до знижки коштував 59,9 грн, а після знижки – 29,9 грн. На скільки відсотків знизилася ціна чохла для телефону? Розв’язання: 1) 29,9:59,9*100≈50 (%) 2) 100% -50% =50% Задача 4. Після знижки на 30% ціна спрею від та після укусів комарів стала 13,99 грн. Якою була початкова ціна? (При розв’язанні задачі скористаємося пропорцією) Розв’язання: 1) 100% -30%=70% 13,99 грн – 70% х грн. – 100% х=≈19,99 (грн.)
VІ. Самостійна робота Учні розв’язують завдання, переносять відповіді до спеціального бланку.
По завершенні виконання самостійної роботи учні передають картки з відміченими відповідями учителю, а бланки з перенесеними туди відповідями залишають у себе.
VІІ. Перевірка самостійної роботи За допомогою мультимедійного проектора вчитель демонструє відповіді на екрані, учні визначають правильність виконання роботи за бланками, що у них залишилися. Учитель просить підняти руки тих учнів, хто виконав правильно всі завдання, потім тих, хто зробив тільки 1 або 2 помилки. Учитель: На наступному уроці ви дізнаєтеся про оцінку виконаної вами самостійної роботи.
VІІІ. Домашнє завдання Повторити основні правила та визначення понять «пропорція», «відсоткове відношення» за пп. 20, 21, розв’язати № 667, № 669 (за підручником). (Інструкція до виконання)
ІX. Підведення підсумків уроку Коментоване виставлення оцінок. Цінування роботи учнів на уроці.
Використана література Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика 5-12 класи. – Київ – Ірпінь: Перун, 2005. – 64 с. Бут А.П. Математика. 6 клас: Зошит для самостійних і контрольних робіт: 3-тє вид., переробл./за ред. Є.П. Неліна. – Х.: ФОП Співак Т.К., 2013. – 112 с. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Математика: Підручник для 6 класу. – Х.: Гімназія, 2006. – 304 с. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з математики для 6 класу. – Х.: Гімназія, 2006. – 120 с. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 3677 | Завантажень: 77 | |
Всього коментарів: 0 | |