Головна » Файли » Всесвітня історія |
[ Викачати з сервера (320.5 Kb) ] | 23.11.2015, 22:09 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Всесвітня історія, 11 клас Завершення Другої світової війни
Очікувані результати Після уроку учні зможуть: - оцінювати роль відомих військових, державних та політичних діячів у перемозі над нацизмом та фашизмом; - висловлювати власне ставлення щодо досягнутих компромісів між країнами антигітлерівської коаліції наприкінці Другої світової війни; - аргументовано обґрунтовувати власні погляди на проблеми, що розглядаються; - аналізувати інформацію з історичного джерела; - удосконалити навички ведення діалогу, роботи у групі.
Обладнання: репринтне видання газети «Правда» від 10 травня 1945 року, мультимедійний комплект, політична мапа світу, аркуші з текстами самостійної роботи для учнів (тести у двох варіантах) – по кількості учнів у класі, ксерокопії третьої сторінки газети «Правда» від 10 травня 1945 року – по кількості робочих груп.
Використана література: Великая Отечественная война, 1941-1945: Словарь-справочник /Н.Г. Андроников, А.С. Галицан, М.М. Кирьян и др.; Под общ. ред. М.М. Кирьяна. – М.: Политиздат, 1985. – 527 с. Всесвітня історія: підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів: профільний рівень /Т.В. Ладиченко, Ю.І. Заблоцький. – К.: Генеза, 2011. 320 с. Історія для громадянина. Методичний посібник для вчителів середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Горбатенко В., Вербицька П., Ковтонюк А., Середяк Л., Фрейман Г. – Львів: НВФ «Українські технології», 2003. – 136 с. Сучасні дискусії про Другу світову війну: Збірник наукових статей та виступів українських і зарубіжних істориків. – Львів: ЗУКЦ, 2012. – 224 с. Щупак І.Я. Всесвітня історія. Новітній період (1939-2011 рр.): підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. - Запоріжжя: Прем’єр, 2011. – 272 с.
Структура уроку: І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань ІІІ. Представлення теми та очікуваних результатів ІV. Організація пізнавальної діяльності V. Підведення підсумку уроку VІ. Домашнє завдання Хід уроку: І. Організаційний момент Налаштування учнівського колективу на продуктивну роботу, перевірка готовності до сприймання теоретичного та практичного матеріалу. Учитель повідомляє, що оцінювання на уроці відбуватиметься за накопичувальною системою (за кожний вид роботи - виконання тестів, участь у дискусії, робота в групах тощо - учень отримує певну суму балів). ІІ. Актуалізація опорних знань Учитель пропонує учням виконати самостійну роботу (на виконання тестів – не більше п’яти хвилин). За правильну відповідь – 0,5 бала (максимально за роботу – 6 балів).
Після того, як учні закінчать виконання тестів, учитель на екрані пропонує переглянути відповіді по кожному з варіантів; учні визначають кількість правильних відповідей і свій бал за самостійну роботу. ІІІ. Представлення теми та очікуваних результатів 1945 рік. Друга світова війна підходила до свого логічного завершення. Тема уроку: Завершення Другої світової війни. ІV. Організація пізнавальної діяльності Учитель: 4-11 лютого 1945 року у Ялті (у Лівадійському палаці) проходила конференція лідерів СРСР, США та Великої Британії - Й. Сталіна, Ф. Рузвельта, У. Черчілля. На конференції розглядалися питання щодо узгодження плану розгрому Німеччини; сплата репарацій; створення польського та югославського урядів; оголошення США війни Японії через два-три місяці після завершення воєнних дій у Європі; створення Організації Об’єднаних Націй. 25 квітня 1945 року у Сан-Франциско розпочалася Установча конференція Організації Об’єднаних Націй. 2 травня 1945 року опір німецьких військ у Берліні повністю припинився. 8 травня 1945 року фельдмаршал Кейтель від імені німецького Верховного Командування підписав Акт про військову капітуляцію. У Європі війна закінчилася. 10 травня 1945 року вийшов черговий номер газети «Правда» - головної газети у Радянському Союзі, бо це був друкований орган Центрального Комітету і Московського Комітету Всесоюзної Комуністичної партії (більшовиків). На екрані демонструється перша сторінка газети «Правда» від 10 травня 1945 року. Давайте попрацюємо з цим історичним джерелом. Як ви оціните першу сторінку газети «Правда» з точки зору радянської пропаганди? (Портрет Сталіна займає 24,5% площі сторінки, ще 26% - «Звернення тов. Й.В. Сталіна до народу). Учні: Радянському народу чітко вказують на «організатора і натхненника перемоги радянського народу над німецьким імперіалізмом» - «любимого вождя і вчителя товариша Сталіна». Учитель: А чому на першій сторінці розміщене фото Тегеранської конференції 1943 року, хоча у лютому 1945 року відбулася Ялтинська конференція? Учні: На фото Уінстон Черілль та Франклін Рузвельт дивляться на Сталіна, ніби своїми поглядами підтверджуючи його вирішальну роль у здобутті перемоги над нацизмом і фашизмом. Учитель пропонує учням висловити власну думку щодо ролі Йосипа Сталіна у перемозі над нацизмом і фашизмом. Робота у групах (по 6 учнів у кожній): На третій сторінці газети «Правда» від 10 травня 1945 року розміщено портрети воєначальників часів Другої світової війни. На екрані демонструється третя сторінка газети «Правда» від 10.05.1945. Чому саме їх «призначили» героями війни? Кого з воєначальників ви б залишили у списку, а кого б з нього вилучили? Кожна група отримує ксерокопію сторінки газети з портретами військових діячів. Можна користуватися Інтернетом та підручником. (На роботу у групах -7 хвилин) Військові діячі:
По завершенні роботи у групах учні презентують результати своєї діяльності (2-3 хвилини для кожної групи, але не більше 10 хвилин для всіх). Учитель (по завершенні учнівських виступів): 17 липня -2 серпня 1945 року у передмісті Берліна проходила Потсдамська конференція «великої трійки». 6 і 8 серпня 1945 року США здійснили атомне бомбардування японських міст Хіросіми і Нагасакі. 9 серпня 1945 року СРСР вступив у війну з Японією. 2 вересня 1945 року закінчилася Друга світова війна. V. Підведення підсумку уроку Учитель називає активних учасників дискусії на уроці, визначає, хто отримав додаткові бали за виступи під час презентації (узгоджуючи свою думку із кожною творчою групою); всі ці бали будуть додані до результату тестування учня. VІ. Домашнє завдання Опрацювати § 11 підручника (Всесвітня історія: підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів: профільний рівень /Т.В. Ладиченко, Ю.І. Заблоцький); підготуватися до семінарського заняття на тему «Підсумки та наслідки Другої світової війни». План семінару: 1. Порівняльна характеристика Тегеранської, Ялтинської та Потсдамської конференції «великої трійки». 2. Післявоєнні зміни на політичній карті світу. 3. Людський вимір Другої світової війни. 4. Зміна статусу жінки під час війни. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1056 | Завантажень: 13 | |
Всього коментарів: 0 | |